Hirdetés

Peru, Andok gyalogtúra - Körutazás Peruban

A Salkantay és Santa Cruz gyalogtúrák

Csupa-csupa leg. A Salcantay ösvény – mely része az Inka Birodalom úthálózatának –, a világ legszebb huszonöt túraútvonalának egyike. Az Alpamayo jégpiramisát sokan a Föld leggyönyörűbb hegyének tartják, de itt magasodik az Artesonraju is, mely a Paramount Pictures filmstúdió jelképe, vagy a 6768 méteres Huascaran, mely Peru és a trópusi égöv legmagasabb hegye. Szédületes szépségű vidékre indulunk túrázni, miközben nem hagyjuk ki a programból Peru klasszikus látnivalóit, a Machu Picchut és Cuzcót sem.

Létszám: 15-30 fő.

Ajánlott korhatár: 18-55 év.

Repülési útvonal: Budapest-Amszterdam-Lima-Cuzco és vissza.

A gyalogtúrák nehézsége

Utazásunk két többnapos gyalogtúrát tartalmaz, a Salkantay és a Santa Cruz trekkinget. Mind a két túra hasonló körülmények között zajlik.A tú­rák ne­héz­sé­gét el­ső­sor­ban a nagy ten­ger­szint fe­let­ti ma­gas­ság okozza, hiszen 4000 m fö­lött a ke­vés oxi­gén mi­att érez­he­tő­en rom­lik a fi­zi­kai erőn­lé­tünk. A hegyibetegség je­lei (eny­he fej­fá­jás, ét­vágy­ta­lan­ság, al­vá­si ne­héz­sé­gek) 3500 m fö­lött már je­lent­kez­het­nek. A programok sorrendje azonban lehetővé teszi, hogy mire valóban nagy magasságba érkezünk, addigra megfelelően akklimatizálódjunk.A gyalogtúra sikeres teljesítéséhez jó fizikális felkészültség, sportos erőnlét és túrázási, sátrazási tapasztalat szükséges. Olyanok jelentkezését várjuk, akik gyakorlott túrázók, rendszeresen sportolnak vagy túráznak, aktív életmódot élnek, részt vettek már több napos gyalogtúrán, valamint jártak már önerőből (tehát nem felvonóval vagy autóval) 2000 m felett. Lényeges információ, hogy a többnapos túrákon nincs visszafordulási lehetőség, mivel a cél nem egyezik meg a kiindulási ponttal. A helyi vezetőink azonban mindig hoznak magukkal egy „biztonsági” lovat, amelynek hátán az esetlegesen megbetegedett résztvevőket leviszik a hegyről.   A túrán való részvételt kizárja bármilyen légzőszervi, keringési vagy mozgásszervi betegség. A tú­ra előtt cél­sze­rű olyan spor­tot űz­ni, ami ki­tar­tást igé­nyel (fu­tás, ke­rék­pá­ro­zás, úszás, stb.), vagy részt venni pár nehezebb gyalogtúrán.

Részletes program:

1. nap: Bu­da­pest – Amszterdam (szállás: szálloda, ellátás: a repülőn szokásos)
A bu­da­pes­ti Fe­ri­he­gyi re­pü­lő­tér­ről a kora esti órákban me­net­rend­sze­rű re­pü­lő­já­rat­tal elrepülünk Amszterdamba. Az éjszakát egy reptéri hotelben töltjük.

2. nap: Amszterdam – Lima (szállás: ifjúsági szálló, ellátás: reggeli és a repülőn szokásos)
Reggel folytatjuk utazásunkat Peru felé. A délutáni órák­ban meg is ér­ke­zünk Pe­ru fő­vá­ro­sá­ba, a nyolc­mil­lió la­ko­sú, ha­tal­mas dél-ame­ri­kai met­ro­po­lisz­ba, Li­má­ba. A nap hátralévő része a pihenésé.

3. nap: Li­ma – Cuzco (szállás: szálloda, ellátás: reggeli)
A reggeli első repülőjárattal elrepülünk Limából Cuzcóba, hogy az egész napunkat ebben a varázslatos városban töltsük. A kecsua indiánok lakta település 3300 m magasan fekszik az Andok vonulatai között, a Machu Picchuhoz vezető Szent-völgy bejáratában. Cuzco egykor az Inka Birodalom fővárosa volt, ma pedig a perui turizmus központja; kevés Peruba látogató turista hagyja ki útvonalából Cuzcót. Először elfoglaljuk szállásunkat egy egyszeű szállodában, majd a belváros közös felfedezésére indulunk. Cuzcót (melynek jelentése: a világ köldöke) 1100-ban az inkák alapították. A szűkebb belvárosban ennek ellenére a leg­több épü­let ma a spa­nyol gyar­ma­ti idő­ket idé­zi, azonban a környéken nagyon sok inka emlék található. A Plaza de Armas fő­té­ren ta­lál­juk a hí­res ka­ted­rá­list, me­lyet 1559-ben kezd­tek el épí­te­ni. Cuzcóban nagyon sok szép temp­lom­ot, ko­lo­ni­á­lis épü­letet láthatunk és szám­ta­lan üz­let­ben vá­lo­gat­ha­tunk a sok szí­nes he­lyi kecsua in­di­án nép­vi­se­let kö­zül. Min­den­kép­pen ér­de­mes meg­lá­to­gat­nunk a Preco­lum­­­bián Mú­ze­u­mot is. Cuzcóban egy éjszakát töltünk.

4. nap: Cuzco – Mollepeta (2900 m) – Soraypampa (3850 m) (szállás: sátor, ellátás: teljes ellátás)
Ezen a reggelen egy háromnapos, rendkívül látványos gyalogtúrára indulunk a Cordillera Vilcabamba hegyláncai között. A nevezetes Salkantay ösvényt járjuk be, mely ugyanúgy része volt az Inka Birodalmat behálózó úthálózatnak, mint a sokak által Inka ösvénynek nevezett útvonal. A klasszikus és felkapott Inka ösvény mára zsúfolttá vált, azonban számos alternatívája létezik, melyeket ugyanúgy nevezhetünk „inka ösvénynek”. Ilyen a Salkantay túra is, melyet a National Geographic beválogatott a világ 25 legszebb gyalogtúráját tartalmazó válogatásába. Az útvonal Cuzco városát köti össze Machu Picchuval, miközben hófödte hegyek között és trópusi dzsungelben egyaránt halad. Kora reggel magunk mögött hagyjuk Cuzcót, megnézzük Tarahuasi inka kori romjait, majd a 2900 m magasan fekvő Mollepeta településig utazunk, ahonnan gyalog folytatjuk utunkat. A túrára összekészített csomagunkat átadjuk a terherhordóknak, a maradékot Cuzcóban hagyhatjuk. Mi csupán egy kishátizsákkal vágunk neki az ösvénynek. Útközben sátrakban alszunk, és az indián származású kisegítő csapatunk gondoskodik ellátásunkról. Mollepeta vidéke szubtrópusi terület, ahol legelők, virágok, patakok, kolibrik és indián farmok jellemzőek. Először a Rio Blanca völgyében túrázunk fel a 3200 m magas Sayllapaty-hágóba, ahol megebédelünk. Szemben velünk a Salkantay 6271 m magas hófödte csúcsa emelkedik, mely a Cuzco régió második legmagasabb hegye, és amely az inka társadalom legszentebb helyének számított; az itt lakók évszázadokig imádkoztak a fenséges hegycsúcshoz. Ebéd után folytatjuk túránkat egészen Soraypampa faluig (3850 m), ahol a szállásaink kétszemélyes sátrakban lesznek. Táv: 16 km, szint: fel 950 m, menetidő: 7-8 óra. (***)

5. nap: Soraypampa (3850 m) – Challway (2920 m) (szállás: sátor, ellátás: teljes ellátás)
A Salkantay útvonal legnehezebb szakasza vár ma ránk, melynek során a táj drasztikus változáson megy keresztül az előző naphoz képest. Magunk mögött hagyjuk a szubtrópusi erdőket és a Salkantay hegyet körülvevő pampára túrázunk fel. Elhaladunk az 5917 méteres hóborította Humantay hegy mellett, majd a Hét Kígyónak nevezett ösvényen túrázva hamarosan megérkezünk túránk legmagasabb pontjára, a 4600 m magas El Paso-hágóba, ahol káprázatos kilátás tárul elénk. Leereszkedünk a hágó másik oldalán, elhaladunk a Salkantay-tengerszem mellett, majd megebédelünk a Huayracmachay hegy (3750 m) lábánál. Ezt követően már csak mai túránk kisebbik szakasza vár ránk, melynek végén megérkezünk második, Challway nevű táborunkba, mely 2920 m magasan fekszik. Táv: 12 km, szint: fel 800 m, le 1730 m, menetidő: 8 óra. (****)

6. nap: Challway (2920 m) – La Playa (2000 m) – Aguas Calientes (szállás: vendégház, ellátás: teljes ellátás)
A napfelkelte nagyszerű fényeiben indulunk el mai túránkra. Egy hegyoldalban futó keskeny ösvényen gyaloglunk, melyet különleges szubrtópusi növények, orchideák szegélyeznek, majd később apró kukoricaföldek és gyümölcsöskertek mellett is elhaladunk. Hamarosan megpillanthatjuk túránk legnagyszerűbb vízesését. Körülbelül öt óra túrázást követően érkezünk meg La Playa kisvárosába, melyet vízesések, gyümölcsösligetek és buja trópusi növényzet vesz körbe. Táv: 6 km, szint: le 920 m, menetidő: 5 óra. (**) A kora délutáni órákban a városban buszra szállunk és egy víztározóhoz utazunk, ahol egy vízerőmű működik. Megebédelünk itt, majd vonatra szállunk, mellyel a 2000 m magasan épült Aguas Calientes városába utazunk. Délután egy kellemes fakultatív programra nyílik itt lehetőség, melynek során hőforrások forró vizében pihenhetjük ki az előző napok túráinak fáradalmait. Az éjszakát Aguas Calientesben töltjük.

7. nap: Aguas Calientes – Machu Picchu – Cuzco (szállás: szálloda, ellátás: reggeli)
Korán indulunk busszal Machu Picchu misztikus városának felfedezésére. Az elveszett város Peru, sőt egész Dél-Amerika leghíresebb archeológiai lelőhelye, a világ egyik legismertebb látnivalója, mindenfajta egzotikus utazás jelképe. Az inkák ismeretlen céllal építették erre a gyönyörű, ám igen nehezen megközelíthető helyre titkos városukat. Egyes elméletek szerint az inkák kiválasztottjai, papok vagy más, nagy tiszteletnek örvendő emberek éltek itt. Az, hogy ma ilyen jó állapotban csodálhatjuk meg Machu Picchut, főleg annak köszönhető, hogy a spanyol gyarmatosítók nem találták meg a dzsungelben, és emiatt nem tudták lerombolni. Délelőtt egy körülbelül kétórás vezetett sétát teszünk a romok között, majd szabadprogram keretében ismerkedhetünk tovább Machu Picchu gyönyörű városával. Délután vonatra szállunk és a híres Urubamba fo­lyó völ­gyén ke­resz­tül Ollantaytambo kisvárosába utazunk, majd onnan busszal folytatjuk utunkat Cuzco városába, ahol a szállásunk szállodában lesz.

8. nap: Cuzco (szállás: szálloda, ellátás: reggeli)
Ezt a napot szabadprogram keretében Cuzcóban töltjük, ahol kitűnő alkalom kínálkozik arra, hogy még jobban megismerjük ezt a remek várost, valamint hogy kedvünkre vásárolgassunk perui ajándékokat és emléktárgyakat. Egy izgalmas fakultatív raftingtúrán is részt vehetünk a vadul hömpölygő Urubamba folyón. Az éjszakát Cuzcóban töltjük.

9. nap: Cuzco – Lima – Huaraz (szállás: szálloda, ellátás: reggeli)
Elhagyjuk Cuzcót és egy reggeli járattal Limába repülünk. Itt autóbuszra szállunk, majd egy hosszas utazás veszi kezdetét északi irányba, a Cordillera Blanca hófödte hegycsúcsai felé. Célunk a híres Huarascan Nemzeti Park, rengeteg gyönyörű gleccser, tengerszem, folyó és vízesés hazája. Harminc olyan hófödte hegycsúcs található itt, melyek magasabbak hatezer méternél. A park területén emelkedik a Huascaran (6768 m), Peru legmagasabb hegycsúcsa, továbbá a nevezetes Alpamayo (5947 m), melyet sokan egyenesen a világ legszebb hegyének tartanak. A földrajzi adottságokon kívül a Huarascan Nemzeti Park növényvilága is rendkívül változatos, hiszen a szubtrópusi erdőktől a pampákon és andesi magasföldeken keresztül az örök hóval borított területekig minden magashegyi öv megtalálható. Az itt élő tizenhárom emlősfaj között pedig az andesi puma is előfordul. Az egész napos utazást követően az esti órákban érkezünk meg a régió központjába, Huaraz városába, mely 3090 m magasan épült. A település a Santa folyó 20 km széles völgyében fekszik; keletről a Cordillera Blanca, nyugatról a Cordillera Negra hegyvonulata szegélyezi. Huaraz a hegyi sportok Mekkája Dél-Amerikában, hiszen a 340.000 hektár területű Huarascan Nemzeti Park ideális terepet kínál a hegymászás, a magashegyi túrázás, a hegyikerékpározás és a vadvízi evezés művelőinek. Szállásunk a város egyik egyszerű szállodájában lesz, ahol egymás után két éjszakát töltünk.

10. nap: Huaraz – Haurascan Nemzeti Park – Pastoruri-gleccser – Huaraz (szállás: szálloda, ellátás: reggeli, ebéd)
Egész napos, akklimatizációnak is elsőrangú kirándulást teszünk a Haurascan Nemzeti Park területén található Pastoruri-gleccserhez. Autóbusszal közelítjük meg túránk helyszínét, miközben indián falvak és inka romok között haladunk. Bármerre nézünk, mindehol teraszosan művelt földeket, eukaliptusz ligeteket és hófödte hegyeket látunk. Útközben megállunk egy rövid séta erejéig, melynek során megnézünk egy gyógyhatású kénes forrást, és a világ legnagyobbra növő broméliáit, melyek magassága nem ritkán eléri a 12 métert is. (*) Majd folytatjuk buszos utazásunkat a Pastoruri-gleccser felé. Útközben remek kilátásban gyönyörködhetünk, hiszen végig ötezres hegyek szegélyezik utunkat. Egy 4800 m magasan fekvő parkolóból már gyalog folytatjuk utunkat és egy kikövezett sétaúton gyaloglunk fel 5000 m magasra, a Pastoruri-gleccser széléhez. Aki kedvet érez hozzá, folytathatja a jókora magasságban vezető „sétát” a gleccser mellett, melynek során láthatóak a jégár természetes barlangjai és különleges formái, továbbá az 5686 méteres Caullaraju hegycsúcsa is. Visszafelé a már megismert útvonalon ereszkedünk le a parkolóba, ahol megebédelünk. Táv: 2 km, szint: fel 200 m, le 200 m. (**) Ezt követően visszautazunk Huaraz városába, ahol délután még lesz elég időnk arra, hogy felkeressük a pre inka kultúrákat bemutató Archeológiai Múzeumot, sétáljunk a belvárosban, vagy egy kávézó teraszáról gyönyörködjünk a környező csúcsok látványában.

11. nap: Huaraz – Haurascan Nemzeti Park – Chinancocha-tó (3863 m) – Vaqueria (3700 m) – Paria (3850 m) (szállás: sátor, teljes ellátás)
Ezen a reggelen a négynapos Santa Cruz gyalogtúra bejárására indulunk, mely nemcsak az Andok, de a világ egyik legszebb túraútvonala is egyben. A Cordillera Blanca vonulatai között vezet az útvonalunk, melyről olyan hegycsúcsokat pillanthatunk meg, mint az Alpamayo, amelyet a Német Alpinklub „a világ legszebb hegyének” választott. Busszal utazunk Huaraz városából először a Santo folyó völgyében fekvő Llanganuco-gleccsertavak vidékére. Egy kanyonban szállunk ki buszunkból, hogy először csak egy rövid, bemelegítő túrát tegyünk. Egy gyors folyású, látványos zúgókkal teli folyó mellett gyaloglunk felfelé, hogy a tavakig vezető út utolsó szakaszát gyalog tegyük meg. Valami elképesztő itt a természet; buja növényzet vesz körbe minket: broméliák, orchideák, színpompás virágok, zuzmókkal fedett fatörzsek és kolibrik mindenhol. Hamarosan megérkezünk a 3863 m magasan fekvő türkizkék Chinancocha- partjára, ahol lenyűgöző látvány fogad minket. Közvetlenül előttünk magasodik a 6768 méteres Huascaran, Peru legmagasabb hegycsúcsa. Táv: 3 km, szint: fel 100 m. (*) Megebédelünk itt, majd visszaszállunk buszunkba, mellyel áthaladunk a 4767 m magas Prota Chuekólo hágón, míg végül megérkezünk gyalogtúránk kiindulópontjába, Vaqueria (3700 m) néhány házból álló településére. Itt találkozunk a négynapos túrán velünk tartó csapattal, akik a szállásunkról és az ellátásunkról fognak gondoskodni. A nagy csomagjainkat öszvérek viszik tovább, míg mi egy kishátizsákkal indulunk útnak. Az első napi túra igazán nem megerőltető; indián farmok és legelők között, patakok mentén gyaloglunk a Huaripampa-völgyben fekvő első táborunkig (Paria, 3850 m). Táv: 10 km, szint: fel 150 m. (**) A szállásaink sátrakban lesznek.

12. nap: Paria (3850 m) – Punta Union hágó (4750 m) – Taullipampa (4300 m) (szállás: sátor, teljes ellátás)
A reggeli után folytatjuk túránkat a Huaripampa cirkuszvölgyében. Fokozatosan emelkedünk egyre magasabbra, miközben egyre közeledünk a 6112 méteres Chacraraju hegygerincéhez. Rövid pihenő után jégvájta sziklák és tengerszemek között vágunk neki a 4750 m magas Punta Union hágóba vezető ösvénynek, ahonnan túránk egyik legszebb panorámája tárul elénk. Előttünk a mélyben egy jégformálta cirkuszvölgyben két kobaltkék tó vize csillog, míg felettük az örök hóval borított Pucajirca hegycsoport magasodik. Egyszerre láthatjuk innen az Artesonraju (6025 m), a Caraz (6020 m), a Quitaraju (6040 m) és a hatalmas Santa Cruz (6225 m) hegyek havas csúcsait. Miután kifújtuk magunkat, a hágó másik oldalán ereszkedünk le mai táborhelyünkre, mely 3800 m magasan található. Táv: 13 km, szint: fel 900 m, le 450 m. (****) A sátrainkból jól látható az Alpamayo hegycsúcsa is.

13. nap: Taullipampa (4300 m) – Alpamayo kilátópont (4500 m) – Llamacorral (3700 m) (szállás: sátor, teljes ellátás)
Ha megfelelő az időjárás, kora reggel felkapaszkodunk az Alpamayo oldalába, egy nevezetes kilátópontba, melynek magassága körülbelül 4500 méter. Káprázatos kilátás tárul elénk: előttünk emelkedik az Alpamayo, mely szinte egy tökéletes jégpiramis. Bár alacsonyabb, mint a szomszédos hegycsúcsok, a különleges alakja és a sziklafalakat borító, szokatlan jégburok miatt valóban a világ egyik legszebb hegyéről beszélhetünk. Egy másik híres hegycsúcsot is megpillanthatunk innen, a 6025 méteres Artesonrajut, melynek nevét keveset ismerik ugyan, de annál többen látták már. Ez a jókora hegyorom ugyanis az amerikai Paramount Pictures filmstúdió jelképe, mely minden általuk készített film előtt feltűnik. A reggeli kirándulásunk után visszatérünk a táborunkba, majd folytatjuk a Santa Cruz völgyében vezető túránkat. Most már csak lefelé haladunk rendkívül változatos tájakon. Zöldellő réteken legelésző ménesek és marhacsordák között túrázunk, de érintünk két nagyon szép gleccsertavat is. A délutáni órákban érjük el a Llamacorral farm melletti táborunkat, mely 3700 m magasan fekszik. Táv: 13 km, szint: fel 200 m, le 800 m. (***)

14. nap: Llamacorral (3700 m) – Cashapampa (2950 m) – Chancos – Huaraz (szállás: szálloda, ellátás: reggeli, ebéd)
A Santa Cruz túránk utolsó napján egy látványos kanyonba ereszkedünk le, melyet a Santa Cruz (6259 m) és a Caraz (6025 m) hegyóriások meredek sziklafalai határolnak. Egy sziklás ösvényen túrázunk egyre lejjebb, míg végül megérkezünk túránk végpontjához, Cashapampa faluba (2950 m). Táv: 6 km, szint: le 750 m. (***) Itt már vár ránk az időközben megérkezett autóbuszunk, mellyel Huaraz városába utazunk. Útközben azonban megállunk még Chancos melegvízű forrásainál, hogy felfrissüljünk és hogy kipróbáljuk az itteni különleges sziklába vájt gőzkabinokat. A kora esti órákban érkezünk meg Huarazba, ahol a szállásunk egyszerű szállodában lesz.

15. nap: Huaraz – Lima (szállás: szálloda, ellátás: reggeli)
Egy egész napos utazás vár ránk, melynek során Huaraz városából Limába utazunk. A szállásunk szállodában lesz.

16. nap: Lima – utazás Európa felé (éjszaka a repülőn, ellátás: reggeli és a repülőn szokásos)
A délelőttünk szabadprogram keretében telik Limában, majd kora délután a nemzetközi repülőtérre utazunk, ahonnan az Európa felé tartó repülőjártunk indul. Az éjszakát a repülőn utazással töltjük.

17. nap: Amszterdam – Budapest (el­lá­tás: a repülőn szokásos)
Amszterdami átszállás után repülünk tovább a budapesti Ferihegyi repülőtérre. Délután érkezünk Budapestre.

A gyalogtúrák körülményei

A gyalogtúrákat teljes egészében helyi partnerünk szervezi kecsua indiánok bevonásával. A teherhordóink abban könnyítik meg helyzetünket, hogy felszerelésünk egy részét (5 kg) viszik. Nekünk csak a napi túrákon szükséges felszerelésünket kell magunknak vinni egy kis vagy közepes hátizsákban. A felszerelésünknek azt a részét, amire a túrán nincs szükség, a túra előtt a szállodában hagyhatjuk. Esőkabátnak, meleg ruhának és víznek kell mindenképp nálunk lenni, míg a teherhordókra bízhatjuk a hálózsákunkat és a váltás ruhánkat. A partnereink biztosítanak számunkra sátrakat, étkezősátrat, kemping-asztalokat és székeket, valamint napi háromszori étkezést. Az éb­resz­tő általában nap­fel­kel­te előtt van, majd nem sok­kal utá­na meg­reg­ge­lizünk. A te­her­hor­dó­ink ös­­sze­pa­kol­ják a sát­ra­kat és el­in­dul­nak a kö­vet­ke­ző szál­lá­sunk fe­lé; mi követjük őket. A dél­előtt tú­rá­zás­sal te­lik, majd dél körül oda­érünk te­her­hor­dó­ink azon csa­pa­tá­hoz, akik az ebé­det ké­szí­tik szá­munk­ra. Dél­után is­mét túrázás vár ránk. Vacsora előtt érkezünk a táborhelyünkre, ahol már várnak minket előre felállított sátraink.

Bővebb információért forduljon bizalommal irodánkhoz!

Kapcsolat

Utazási iroda: Travel-mix

Ország: Peru

Település: Körutazás Peruban

Vissza az előző oldalra

Foglalás: Peru, Andok gyalogtúra - Körutazás Peruban
Kedves felhasználónk!
Az alábbi űrlapot kitöltve kérhet partnerünktől árajánlatot.
Az ajánlatkérés még nem minősül foglalásnak, semmilyen kötelezettséggel nem jár!

Név

Megjegyzés
Ellenőrző kód
captcha

* Mezők kitöltése kötelező!